Tüketici şikayetlerini parayla alıp sattı, milyon dolarlık şirket kurdu

Japonya’nın başkenti Tokyo’da bulunan Insight Tech isimli şirket, kullanıcı şikayetlerini satın alıyor, büyük veri haline getiriyor ve yeni ürünler ile iş konseptleri geliştirmeleri için anlaşmalı şirketlere satıyor.

The Asahi Shimbun’a göre, bilişim teknolojileri alanındaki girişim, sosyal sorunlara dair şikayetleri de yerel yönetimler ile siyasetçilere iletme amacı taşıyor.

PUAN SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIYOR?

Insight Tech isimli şirket, “Fuman Kaitori Center” adlı çevrim içi şikayet platformunu işletiyor. Kayıtlı üyeler, günlük yaşamlarına dair hayal kırıklıklarını burada paylaşıyor.

Her gönderinin içeriği yapay zeka tarafından değerlendiriliyor. Üyeler, paylaşım başına bir ile 10 puan arasında kazanıyor. Bir puan 1 yen’e (0,007 dolar) denk geliyor.

GERÇEK HAYATTA UYGULAMAYA GEÇTİ

Merkez, halihazırda yaklaşık 750 bin üyeye sahip ve günde ortalama 15 bin şikayet alıyor.

Bu teknoloji sayesinde ülkenin önde gelen şirketlerinden biri, yeşil çay ve başka içecekler için suda çözünebilen toz ürünler geliştirdi. Müşteriler uzun süredir hem taşınması zor hem de atılması zahmetli ağır içecek şişelerinden şikayet ediyordu.

FİKİR NASIL ORTAYA ÇIKTI?

Normalde pazar araştırmaları, şirketin belirlediği belli ürünler veya temalar üzerine tüketici görüşlerini toplamak için yapılır.

Insight Tech Başkanı Tomohiro Ito, bu yöntemin tüketici ihtiyaçlarını ne kadar yansıttığını sorgulamaya başladı ve beklentiler ile deneyimler arasındaki farktan kaynaklanan şikayetlere odaklandı.

Tüketicilerin hayal kırıklıklarını analiz ederek, neye ihtiyaç duyduklarını tespit edebileceğini düşündü.

Related Posts

Yapay zeka, kadınların kariyerini engelliyor mu?

Yapay zekâ destekli otomasyon, üretkenliği artırırken, özellikle rutin ve tekrarlayan işlerde çalışan milyonlarca insan için bir “otomasyon tsunamisi” tehdidi oluşturuyor. Yapay zekanın kadınların kariyerleriyle ilgili detayına vurgu yapan Prof. Dr. İnce Yenilmez, “Kadınlar bu dönüşümde göz ardı edilirse, teknolojik eşitsizlik sosyal eşitsizliği katlayacak” dedi.

Süresiz nafakada kural değişiyor! Bakan açıkladı: Düzenleme yolda

Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, süresiz nafakalara ilişkin yeni düzenleme üzerinde çalıştıklarını duyurdu.

Cinnet getiren anne kızını öldürdükten sonra intihar etti

İzmir’in Dikili ilçesinde cinnet getiren anne, iki çocuğunu bıçakladı. 2 yaşındaki Avşin yaşamını yitirirken, ağır yaralanan 3 yaşındaki Nevşin’in tedavisi sürüyor. Anne de kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti.

Türkiye depremi konuşurken… 8 yıldır çürük olan hastanenin tavanı çöktü!

Denizli Devlet Hastanesi’nin tavanında çökme meydana geldi. Hastanenin 8 yıldır yüzde 90 oranında çürük olduğu ortaya çıktı.

Yargıda Rezan Epözdemir kavgası: AKP’li isim ‘ciddi krize dönüşüyor’ dedi, Erdoğan’a çağrı yaptı

Eski AKP Milletvekili Şamil Tayyar, Avukat Rezan Epözdemir’in sorgusunun ciddi bir krize dönüşmek üzere olduğunu iddia etti. “Mehmet Uçum başta olmak üzere ‘hatırlı’ çok sayıda isim devrede, Başsavcı Akın Gürlek’i kuşatma altına aldılar” ifadelerini kullanan Tayyar, AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan’a “Başsavcı Akın Gürlek’i yalnız bırakmaması” çağrısında bulundu.

Son Dakika… Balıkesir depremi sonrası Kandilli’den tsunami açıklaması

Son Dakika Haberi… Kandilli Rasathanesi dün Balıkesir’de meydana gelen 6.1 büyüklüğündeki depreme ilişkin kamuoyu bilgilendirmesinde bulundu. Rasathane bölgede tsunami riski bulunmadığını duyurdu.