Dijital pazarlamada canlı yayında alışveriş trendi

İSTANBUL’DA DİJİTAL PAZARLAMA SEKTÖRÜNDE SON DURUM

İstanbul (İGFA) – Dijital pazarlama stratejileri, markaların vazgeçilmezi olarak yüksek yatırım getirisi sağlayarak doğrudan hedef kitleye ulaşma imkânı sunuyor. Özellikle 2024 yılının son çeyreğinde reklam ve e-ticaret harcamalarında önemli artışlar yaşandı.

Türkiye e-ticaret pazarında Kasım ayında gerçekleşen satışlar, yüzde 100’lük bir ciro artışı sağladı. Dijital pazarlama sektöründen Yasin Kaplan, adetsel satışlarda yaşanan düşüşün enflasyonist ortamın etkisiyle dengelenme sürecine işaret etti.

İndirim oranlarının yükselmesiyle ayakkabı, gömlek, mont, ceket ve elektrikli süpürge gibi ürünler, en çok tercih edilen kategoriler arasında yer aldı.

Ayrıca, internete bağlı akıllı ev aletlerinin satışlarında da belirgin bir artış gözlendi. Türkiye’de 500 milyar TL’lik bir pazar hacmine ulaşılırken, sektörün yıl sonu beklentisi ise 2.4 trilyon TL seviyesinde.

“CANLI YAYINDA ALIŞVERİŞ TRENDİ YÜKSELİYOR”

Yasin Kaplan, reklam teknolojilerinde yapay zekanın önemli bir trend olduğunu belirtirken, TikTok’un genç hedef kitlelere ulaşmada etkin bir araç haline geldiğini vurguladı.

Canlı yayın alışverişlerinin hem TikTok hem de YouTube üzerinden yaygınlaşması, tüketici alışkanlıklarını dönüştürüyor. Google, Meta ve Yandex gibi platformlar da reklam teknolojilerinde güçlü bir konumda.

2025 yılında yapay zeka destekli reklamcılık ve yenilikçi platformların sektörde yeni başarı hikayeleri yaratmaya devam edeceği öngörülüyor.

Related Posts

DENEYAP Teknoloji Atölyelerinden Türkiye’nin dört bir yanında proje şenliği

DENEYAP Teknoloji Atölyeleri, 5-6 Temmuz 2025 tarihlerinde büyük bir heyecana sahne oldu. Elektronik Programlama ve Nesnelerin İnterneti Proje Şenliği, 81 ildeki 131 atölyede eş zamanlı olarak gerçekleştirildi. Bu büyük etkinlikte, 18 bini aşkın ortaokul ve lise öğrencisi, teknoloji odaklı projelerini kamuoyu ile paylaştı.

Sıfır otomobillerde yeni fiyat dönemi başladı

Döviz kurundaki dalgalanma ve yükselen maliyetler, otomobil fiyatlarını yeniden şekillendirdi. Distribütörler, Temmuz 2025 itibarıyla güncellenen fiyat listelerini yayımladı.

YouTube canlı yayın kısıtlaması yolda: Kimler etkilenecek?

Youtube yaptığı açıklama ile canlı yayın sisteminde bazı değişikliklere gidileceğini açıkladı. En önemli değişiklik ise artık 16 yaş altındakiler artık yetişkin olmadan yayın yapamayacak.

28 Yıl Sonra filmi neden iPhone ile çekildi?

Danny Boyle ve Alex Garland’ı yıllar sonra bir araya getiren 28 Yıl Sonra filminin çekimlerinde neden telefon kullanıldı?

Tesla’nın robotaksileri yola çıktı

Sürücüsüz araç teknolojisinde çığır açan hamleleriyle bilinen Tesla, Teksas’ın hareketli şehri Austin’de robotaksi hizmetini başlattı. Sabahın erken saatlerinde Reuters muhabirleri tarafından South Congress Caddesi üzerinde sürücüsüz Tesla Model Y …

Araştırma sonucu ortaya çıktı: Bu renkteki araçlar daha hızlı değer kaybediyor

ABD merkezli iSeeCars’ın gerçekleştirdiği son araştırma, ikinci el otomobillerde aracın rengiyle satış fiyatı arasındaki güçlü ilişkiyi gözler önüne serdi. Araştırmaya göre, araçların teknik donanım seviyesi kadar renk tercihleri de, ikinci eldeki değerlerini büyük ölçüde etkiliyor.