Tüketici şikayetlerini parayla alıp sattı, milyon dolarlık şirket kurdu

Japonya’nın başkenti Tokyo’da bulunan Insight Tech isimli şirket, kullanıcı şikayetlerini satın alıyor, büyük veri haline getiriyor ve yeni ürünler ile iş konseptleri geliştirmeleri için anlaşmalı şirketlere satıyor.

The Asahi Shimbun’a göre, bilişim teknolojileri alanındaki girişim, sosyal sorunlara dair şikayetleri de yerel yönetimler ile siyasetçilere iletme amacı taşıyor.

PUAN SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIYOR?

Insight Tech isimli şirket, “Fuman Kaitori Center” adlı çevrim içi şikayet platformunu işletiyor. Kayıtlı üyeler, günlük yaşamlarına dair hayal kırıklıklarını burada paylaşıyor.

Her gönderinin içeriği yapay zeka tarafından değerlendiriliyor. Üyeler, paylaşım başına bir ile 10 puan arasında kazanıyor. Bir puan 1 yen’e (0,007 dolar) denk geliyor.

GERÇEK HAYATTA UYGULAMAYA GEÇTİ

Merkez, halihazırda yaklaşık 750 bin üyeye sahip ve günde ortalama 15 bin şikayet alıyor.

Bu teknoloji sayesinde ülkenin önde gelen şirketlerinden biri, yeşil çay ve başka içecekler için suda çözünebilen toz ürünler geliştirdi. Müşteriler uzun süredir hem taşınması zor hem de atılması zahmetli ağır içecek şişelerinden şikayet ediyordu.

FİKİR NASIL ORTAYA ÇIKTI?

Normalde pazar araştırmaları, şirketin belirlediği belli ürünler veya temalar üzerine tüketici görüşlerini toplamak için yapılır.

Insight Tech Başkanı Tomohiro Ito, bu yöntemin tüketici ihtiyaçlarını ne kadar yansıttığını sorgulamaya başladı ve beklentiler ile deneyimler arasındaki farktan kaynaklanan şikayetlere odaklandı.

Tüketicilerin hayal kırıklıklarını analiz ederek, neye ihtiyaç duyduklarını tespit edebileceğini düşündü.

Related Posts

Göztepe, Romulo’yu Leipzig’e Gönderiyor

Göztepe, Romulo’nun Leipzig’e transferinde sona yaklaştı; resmi açıklama bekleniyor.

Mersin’de baba dehşeti: Oğullarını vurdu

Mersin’de İbrahim T. isimli adam, iki oğlu ile onların arkadaşı bir kişiyi araçla takip edip, tüfekle yaraladı.

Kapısı açık ve plakasız hurda otomobil dikkat çekti

Gökmeydan Mahallesi Dönence Sokak üzerinde park halinde olan hurda bir otomobil göze çarptı. Kapısı açık vaziyetteki plakasız otomobilin tekerleğinin patlak olduğu ve durduğu yerin altından otlar çıktığı görüldü. Çevre sakinleri arasında merak …

İstanbul’da pazar sabahı yoğun trafik! Birkaç dakikalık yol 40 dakikayı aştı

İstanbul’da pazar günü sabah erken saatler olmasına rağmen TEM Otoyolu’nda trafik yoğunluğu oluştu. Akşemsettin Viyadüğü’nde süren yol çalışması nedeniyle ulaşım tek şeride düşürüldü. Bu nedenle birkaç dakikalık mesafe 40 dakikayı aşmaya başladı.

Son dakika Balıkesir’de deprem mi oldu? Az önce deprem Balıkesir’de nerede oldu? Balıkesir deprem Kandilli ve AFAD son depremler listesi 12 Ağustos 2025

Son dakika Balıkesir deprem haberleri..Balıkesir’de deprem mi oldu? Az önce deprem Balıkesir’de nerede oldu? Balıkesir Kandilli ve AFAD son depremler.. 12 Ağustos 2025 Balıkesir deprem son dakika haberleri haberin detayında…Artçı deprem mi oldu Balıkesir’de? Balıkesir son deprem büyüklüğü ne kadar? Balıkesir’de ve Balıkesir yakınındaki depremler nelerdir? Balıkesir’de anlık deprem mi oldu? Son dakika Balıkesir canlı deprem haritası..Kandilli rasathanesi ve deprem araştırma enstitüsü ve AFAD Balıkesir deprem haberleri.. Balıkesir’de hangi ilçelerde deprem oldu ve hangi ilçelerde en çok hissedildi? Bugün Balıkesir’de deprem mi oldu? Deprem Balıkesir’de ne zaman ve kaç şiddetinde oldu? En son Balıkesir’de nerede deprem oldu? Balıkesir deprem haberleriyle ilgili en çok merak edilenlerin cevabı haberde..

Tahliye çalışmasına katılan ekip alevlerin arasından kurtarıldı: 5 dakika daha geç kalınsaydı, ölüm haberimizi alırlardı

Çanakkale Kepez’de çıkan orman yangınında, tahliye çalışmaları yaptıkları sırada alevlerin arasında kalan ekip son anda kurtarıldı.